زغالچی

تصاویر قدیمی زاوشت

ایزووش کئندینین مدنییت سایتی

ایام خوش کودکی و خاطرات

نوشته شده توسط : موسی نژادخلیلی در تاریخ : 22 آوریل 2020

بهترین دوران زندگی هر فرد بی شک دوران کودکی اوست اما امروزه اینگونه نیست و کودکان کمتر شادی می کنند درحالی که کودکان قدیم دائما درحال شادی و بازی با همسالانشان بودند شاید دلیل اصلی شاد نبودن کودکان امروزی ، بی حوصلگی والدین باشد که مدام کودکان را بخاطر بازی کردن و صدای تلویزیون سرزنش می کنند .

بچه های امروز با هر تلنگری می شکنند و شادی هایشان به سادگی جای خود را به افسردگی و اضطراب می دهند.بچه های قدیم بچه های شادی بودند، گواه این مدعا خود شمایید. اما بچه های امروز در کجای روزگار سیر می کنند؟

دوران کودکی پر خاطره ترین و زیباترین دوران زندگی است. دورانی است که هر چند ساله که باشید باز هم بد جور دلتان می خواهد به آن روزها برگردید و به بازیهایش، به همبازیهایش، به فیلمها و کارتونهای بی تکلفش، به خوراکی های خوشمزه اش و به شیطنت هایش فکر کنید.خلاصه دل تان لک می زند برای شادی های آن روزهایش و همه کار می کنید تا بلکه به نحوی دوباره آن شادی ها را در خودتان زنده کنید. اما انگار آن شادی ها مخصوص آن روزها بودند و بس .

واقعیت این است که بچه های امروز با اینکه در مقایسه با گذشته از امکانات بیشتری برخوردارند مثل تبلت تلویزیون و کلاس های تفریحی آموزشی و غیر ..
اما به اندازه بچه های دیروز شاد و سر زنده نیستند … چرا که امکانات شادی نمی آورد .

دوران کودکی ماها هر خانواده ای دست کم سه چهار تا بچه قد و نیم قد داشت، و در هر کوچه ای چند تا بچه هم سن و سال بودند که هر روز خانه یکی جمع می شدند و چند ساعتی با هم بازی می کردند. آن موقع ها اگر بچه ای مثلاً زمین می خورد حتی اگر رقیب بقیه هم بود، دیگران دستش را می گرفتند، اشکهایش را پاک می کردند، او را قلمدوش خود می کردند و تا رسیدن به خانه و آغوش گرم مادر مشایعت می نمودند .

بچه های کنونی مزه این حمایتها را درک نمی کنند، چون آن را کمتر چشیده اند و این دوران را زیباترین دوران زندگی نمی دانند . زیرا در هر خانواده ، بچه یکی دو تا بیشتر نیستند ؛ آن هم با چنان فاصله سنی که یکی برای دیگری والدی گری میکند . همسایه ها هم مثل قبل ها نیستند . دیگر پاتوقی برای جمع شدن بچه های کوچه وجود ندارد و بچه ها آنقدر همدیگر را نمی شناسند که بخواهند عصای زمین خوردنهای همدیگر شوند . فقط شما که طعم حمایت های همسالان تان را چشیده اید درک می کنید که چقدرحال آدم از این وضعیت خوب می شود !

آمار سایت
  • کاربران آنلاین : 1
  • بازدید امروز: 79
  • بازدید دیروز: 332
  • کل بازدید ها: 3283173
  • تعداد مطالب سایت : 439
  • تعداد نظرات کاربران : 478
  • تعداد کاربران سایت : 2