زغالچی

تصاویر قدیمی زاوشت

ایزووش کئندینین مدنییت سایتی

بهترین مردم معلم میشوند

نوشته شده توسط : موسی نژادخلیلی در تاریخ : 24 می 2019

📗✏️📗✏️موضوع آموختن و آموزش قبل از خلقت انسان بوده است -علم القران خلق الانسان-اولین معلم انسان نیز خداوند بوده است. آموختن و یاد دادن چنان اهمیت دارد که خداوند آن را قبل از مرتبه خلقت قرار داد. و از اینروست که بهترین مردم معلم میشوند.
👨‍🎓👨‍🎓شرافت انسانیت با شرافت معلم عجین شده است.و چه خوب شغلش را شغل انبیا گفته اند.معلم است که با آموزش خویش جداکننده انسانیت از حیوانیت است او یاد میدهد تا ریشه جهل و خرافه از بین برود.
👨‍🎓👨‍🎓هر چند معرفیش در کانال تصاویر قدیمی زاوشت دیر هنگام است ولی امید است عذر ما پذیرفته شود.از اولین دبیران و معلمان زاوشت به شیوه نوین است گویی قبل از ایشان از زاوشتیان کسی که به اصطلاح امروزی معلم مینامندش نبود.متولد ۱۳۱۸ در زاوشت.تحصیلات ابتدایی را با نهایت سختی در روستای روشت بزرگ که هر روز مجبور بود مسافت زاوشت تا آنجا را طی نماید پشت سر گذاشت.راهنمایی را در بناب به اتمام رساند و بعد از آنکه در مراغه متوسطه را به نیمه رساند به تهران رفت و دیپلم گرفت و وارد دانشسرای عالی معلمین شدمعلم جوان زاوشتی در سال ۴۰ علی رغم تلاشهای خویش نتواست در زاوشت به تعلیم فرزندان زاوشت بپردازد لذا در روستای خوشه مهر مشغول تدریس شد و دو سال بعد توانست به ارزوی خود برسد و در زاوشت به امر مقدس دبیری در مدرسه خیام مشغول شد ولی گویا بیماریش چیز دیگری را بر وی رقم زد او راهی تهران شد وزندگی جدیدی را در تهران آغاز نمود.در طول دوران خدمت و حضور در تهران هیچگاه اصالت خود را از دست نداد.بعد از بازنشستگی به زادگاه خود بازگشت و همچنان با صلابت و باشکوه زندگی میکند و این نتیجه آن سخن است که در ابتدا بیان داشتیم که بهترین مردم معلم میشوند.ایشان جناب آقای ابوالقاسم فیض الهی دبیر بازنشسته و از اولین دبیران زاوشتی است.

دهه ۲۰ دوران کودکی ،روزهایی که با پای پیاده جهت کسب علم به روستای همجوار میرفت

📸دهه هشتاد بعد از دوران بازنشستگی از شغل دبیری

آمار سایت
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز: 87
  • بازدید دیروز: 3939
  • کل بازدید ها: 3308640
  • تعداد مطالب سایت : 441
  • تعداد نظرات کاربران : 479
  • تعداد کاربران سایت : 2