زغالچی

تصاویر قدیمی زاوشت

ایزووش کئندینین مدنییت سایتی

خودرو های سنگین وپارکینگ زاوشت

نوشته شده توسط : موسی نژادخلیلی در تاریخ : 24 جولای 2016

خوردوهای سنگین از قبیل یدکش ها وتریلی ها شریانهای اقتصادی کشور هستند وچه بسا در گذشته بدلیل نبود چنین دستگاههای حمل ونقل، منطقه ایی را قحطی فرا می گرفته است. در بین روستاهای منطقه ، زاوشت را می توان دارنده بیشترین خودروهای سنگین حمل ونقل به حساب آورد. اولین خودرو سنگین که کامیون ده چرخی بوده است به سال ۱۳۴۵ توسط زاوشتیان در روستای زاوشت استارت زده شده است .

صاحبان   خودرو های سنگین در طرح هادی زاوشت که طی آن جاده زاوشت را تخریب وبازسازی نمودند کمک شایان در راستای بازسازی جاده انجام دادند همچنین کامیونداران زاوشتی در کمک مالی به تیم های فوتبال زاوشت پیش قدم بوده اند.

با توجه به اینکه زاوشت دارنده بیشترین خوردو سنگین بوده است لذا نیاز به گاراژ نیز از ضروریات بود که در سال ۱۳۸۸ بزرگترین پارکینگ روستایی منطقه در زاوشت مورد بهره برداری قرار گرفت. ولی آنچه دراین مقال به آن پرداخته میشود تاریخ ورود خودروهای سنگین به زاوشت نیست که از مشکلات نگهداری چنین خودروهایی سخن به میان می آید. نظر به درخواست عده ایی از اهالی محترم ودر راستای حفظ منافع عمومی وحفاظت از بیت المال پست زیر توسط مدیریت سایت زاوشت قرار داده شده است.

بیش از صدوبیست کامیون سنگین در زاوشت فعالیت دارند ولی طبق گفته مدیریت پارکینگ زاوشت فقط بیست کامیون در آنجا پارک می شود واین درد دلهای مدیریت پارکینگ است که متاسفانه  اگر کار به همین منوال پیش رود در عرض چهار ماه شاهد بسته بودن پارکینگ فوق الذکر خواهیم بود. وی تصریح میکند که هزینه اجاره پارکینگ را بیست کامیون تامین نمیکند ومجبور به تعطیلی آن هستیم.

هنوز یک سالی از آسفالت خیابان اصلی ومحله پشت حمام نگذشته است که متاسفانه بخاطر تردد، پارکینگ یاتوقف بیش از اندازه خودروهای مذکور، وروغن کاری یا پنچر گیری آنها!!!!!!!!!در خیابان آسفالت مسیر های فوق الذکر نیاز اساسی به تعمیر داشته ودر بیشتر موارد چاله هایی ایجاد شده است واین درحالی است که علی رغم توصیه های دهیاری محترم زاوشت مبنی بر عدم ورود چنین خودروهایی در روستا، فعلا هشتاد درصد صاحبان خودروهای فوق از پارک خودروهای خویش در پارکینگ زاوشت امتناع می ورزند درحالی که هزینه نگهداری پارکینک مبلغ ناچیزی می باشد.

با توجه به اینکه نوبت کاری چنین خودروهایی همزمان با نیمه های شب ونزدیک به صبح است لذا خصوصا در زمستان، روشن شدن چنین خودروهایی خواب را از همسایگان آن ربوده است وموجبات آزار واذیت ایشان میگردد وگاه گاهی منجر به کدورت واحیانا مراجعه به مراجع قضایی  گشته است. از ساکنین محله پشت حمام که در طبقه دوم ساختمانی سکونت دارد، اعلام می دارد هنگام حرکت چنین خودروهایی  که بیش از ده دستگاه نیز می باشنددر بازه زمانی قبل از طلوع آفتاب ونیمه شب  طبقه دوم ساختمانها غیرقابل استراحت میگردد.

نظر به رعایت حال عموم اهالی، حفظ ازاموال ودارایی های مادی ومعنوی زاوشت امید است مالکان خودروهای سنگین همچون گذشته که در آبادانی زاوشت نهایت همکاری را نمودند این بار نیز با عدم ورود خودروهای سنگین وپارک آن در پارکینگ زاوشت در آسایش خویش وهمنوعان خود دهیاری ومدیریت پارکینگ زاوشت را یاری نمایند .

نظرات در مورد » “خودرو های سنگین وپارکینگ زاوشت”
  1. سعید گفت:

    الکی تلاش نکنین!!! هزار بارهم بگین باز بعضی ها هستن که این حرفا تو کلشون نمیره!

آمار سایت
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز: 77
  • بازدید دیروز: 332
  • کل بازدید ها: 3283171
  • تعداد مطالب سایت : 439
  • تعداد نظرات کاربران : 478
  • تعداد کاربران سایت : 2