زغالچی

تصاویر قدیمی زاوشت

ایزووش کئندینین مدنییت سایتی

مشکلات طرح هادی در زاوشت

نوشته شده توسط : موسی نژادخلیلی در تاریخ : 24 دسامبر 2018

برنامه طرح هادی زاوشت که در طی ان خیابانها عریض و جاده ها و محلات می بایست آسفالت میگشت از دهه ۷۰ شروع شده و متاسفانه تاکنون نیز ادامه دارد و با گذشت دو دهه هنوز طرح هادی زاوشت اتمام نیافته از سوی دیگر محلات و خیابانهایی نیز که در آنها طرح هادی اجرا گذشته به دلیل عدم برنامه ریزی و احیانا عدم دقت و ناموفق بودن آن در خصوص زیر ساختها همواره مشکلاتی از قبیل ترکیدگی لوله های آب اختلال در سیستم مخابرات اهالی را با خود درگیر نموده است.

در مورد طرح هادی روستا اون زمان متاسفانه به دلیل عدم همکاری شوراهای اسلامی وقت و نو پا بودن آنها حمایت و پیگیری همراه نشد.و عملا به صورت ابتر ماند.
ولی باز در آن زمان با پیگیری دهیار محترم برداشت پروفیل های عرضی و طولی خیابان اصلی با شیب بندی و رفوژ وسط آن و طراحی و برداشت کدهای ارتفاعی و طرح تعریض آن اجرا و طرح تهیه شده که کاملا اجرایی بود وتحویل دهیار محترم شد که بعد از چند سال اجرا کردند.درطرح ارائه شده از سوی طرح هادی بنیادمسکن اصلا چشم انداز سالهای بعدی و توسعه و پیشرفت روستا در نظر گرفته نشده بود .ولی در طرح ارائه شده مذکور چشم انداز ۵۰ ساله روستا مد نظر بود.
با پیگیری رئیس سابق بنیادمسکن بناب طرح هادی روستای زاوشت جهت بازنگری به تبریز ارسال شدو با تخصیص اعتبار بازنگری شد تا نسبتا به روز شود.که موجب بازنگری کاربری ها و ایجاد کمربندی زاوشت از طرف بهداری شد.و چندین بازنگری اساسی دیگر.
روستای ما یک روستای از نوع خطی میباشد که برروی یک نوار (راه عبوری اصلی) طراحی شده است.
البته قسمت کالبد قدیمی روستا از مسجد وسط تا قبرستان به شکل فشرده نامنظم میباشد.شکل و طرح روستای ما از دید پرنده (نمای پنجم) عکس هوای منحصر به فرد است.و موقعیت قرار گیری آن به جهت واقع شدن در شمال شهر و نزدیکی به مرکز استان بسیار عالی است.و از نظر دسترسی نیز قابل قیاس با سایر روستاها نمیباشد.ولی متاسفانه از سوی ما اهالی دچار بی مهری شده است.
شما با سایر روستا مثلا خوشه مهر یا قره چیق مقایسه کنید.اگر این روستای ما در دست آنها بود چه اتفاقی میفتاد؟؟؟

تصویری از اولین روزهای اجرای طرح هادی در زاوشت

 

آمار سایت
  • کاربران آنلاین : 0
  • بازدید امروز: 77
  • بازدید دیروز: 332
  • کل بازدید ها: 3283171
  • تعداد مطالب سایت : 439
  • تعداد نظرات کاربران : 478
  • تعداد کاربران سایت : 2